Najzad je na red za čitaonicu došla i jedna zbirka priča. Doduše, autorka te zbirke, američka spisateljica i urednica Keli Link i jeste poznata isključivo po zbirkama, a „Get in Trouble“ joj je četvrta po redu (posle „Stranger Things Happen“, „Magic For Beginners“, i „Pretty Monsters“).
Ono što je diskusiju učinilo posebno zanimljivom jeste razliko iskustvo učesnika kad je u pitanju proza Keli Link: prisutni su bili i fanovi njenog pisanja, kao i oni kojima isto ne leži previše, ali i neki kojima je ovo bio prvi susret sa njenim pričama. Da li su se svi oko nečega složili ili su i utisci ostali podeljeni?
Opšti zaključak, što su potvrdili i oni s nešto više čitalačkog staža kad je Keli Link u pitanju, jeste da ona poseduje osobeni stil pisanja i da se u tome ogleda možda i najveća vrednost samih priča. Ono gde su utisci već krenuli da se razilaze jeste pitanje: o čemu su zapravo te priče? (odnosno da li uopšte moraju da budu o nečemu, kad je reč o konkretnom zapletu). Pristup pisanju koji gaji Keli Link je upoređen s filmovima Dejvida Linča, i slično kao i kod Linča ni kod nje nije akcenat na logičnom i zaokruženom narativu, već su priče vođene takozvanom logikom sna (dream logic). Međutim, i pored toga one nisu nekoherentne, već postoje motivi koji se provlače i ponavljaju. Tu su, takođe, i povremene pop-kulturne reference koje će pojedincima biti zanimljive (pomenut je Džos Vidon i serija „Bafi“).
Ponešto je rečeno i o konkretnim pričama. Posebno su pomenute: „The Summer People“, „Secret Identity“ (jedna od zabavnijih), „The New Boyfriend“ koja je okarakterisana kao jedna od „normalnijih“ priča, kao i „The Lesson“ oko koje su utisci bili prilično podeljeni, i dok su se neki pitali „Šta sam to pročitao?“, drugima je „The Lesson“ prijala kao „emocionalno jaka priča u kojoj je sve ostalo dato u impresionističkim crtama i gurnuto u pozadinu“. Generalni utisak je da su priče Keli Link (i dalje) impresivne na nivou pojedinačnih slika, atmosfere, emocija… Od frustracije jednog čitaoca koji traži jači i konkretniji zaplet, blage razočaranosti obožavaoca kome ovo nije jednako „čudno“ i magično (otud i podnaslov) poput njenih prethodnih priča, pa do gotovo detinje razdraganosti jedne čitateljke kojoj je ovo bio prvi susret sa prozom Keli Link, izgleda da niko ne ostaje potpuno ravnodušan.
Na kraju, ako ste i vi od onih koji se do sada nisu susretali s njenim pričama, a volite filmove Dejvida Linča i/ili pisanje Ursule Legvin (pa i ponešto od atmosfere u delima Reja Bredberija), svakako dajte šansu Keli Link. A ukoliko ste neodlučni od koje zbirke valja početi „Stranger Things Happen“ je moguće besplatno i legalno preuzeti sa ove adrese.
Miloš Cvetković