Legend of Grimrock 2 – novi stari RPG


U ranim danima video igara, RPG je bio žanr pretežno orijentisan ka nerd grupaciji, što nije ni čudno uzevši u obzir da vodi poreklom od stonih role-play igara. Ljubitelji stonih i digitalnih igara ovog tipa su neretko bili zaljubljenici u vojnu taktiku, matematiku i mozgalice, i od igara su zahtevali da predstavljaju izazov za psihu, nešto čime bi zaposlili vijuge. Prve RPG igre su zadovoljavale te uslove, bile su složene, teške do granica mazohizma i nešto u šta se obično pučanstvo ne razume i ne interesuje. Kada biste nekog od igrača te stare škole pitali šta misli o današnjim FRP naslovima, većina bi odmahnula glavom i rekla da to nisu prave FRP igre. Uprkos tome što imaju sve odlike žanra, „Elder Scrollovi“ i „Dragon Ageovi“ današnjice predstavljaju čist džank fud za nekog ko je celog detinjstva žvakao gorko-slatke zalogaje kao što su Wizardry i Eye of the Beholder.

Ovo je uvidela kompanija Almost Human Ltd. pa nam je 2012. plasirala sjajan mali naslov po imenu „Legend of Grimrock“. Ovaj retro dungeon crawler ima sve odlike FRP klasika (kretanje po mreži, preživljavanje u nemilosrdnim uslovima, taktičke bitke, rešavanje kompleksnih zagonetki, otkrivanje tajni…), uspeva da izbegne sve njihove mane (nepregledna grafika, neintuitivan i konfuzan interfejs, opskurne zagonetke…), i, sve u svemu, sjajna je igra u svakom pogledu (ozbiljno, igrajte!). Dve godine kasnije izlazi nastavak, prosto nazvan „Legend of Grimrock 2“ (bez podnaslova). Ovo „nastavak“ treba uzeti samo okvirno, jer ovde dve igre nemaju mnogo dodirnih tačaka po pogledu radnje.
Priča nije jači deo LoG-a. Dok priča iz prvog dela može da se opiše kao elegantna ili koncizna, ovde je gotovo nepostojeća. Nepoznata magična sila navodi brod koji prevozi zatvorenike na stene, brod tone, a četiri preživela brodolomnika zatiču se na misterioznom ostrvu prepunom opasnosti. Nesrećna družina ubrzo saznaje da je celo ostrvo jedan veliki lavirint prepun zamki kojim upravlja tajanstveni Island Master… i to je otprilike sve što ćete saznati u celoj igri. Tokom istraživanja ostrva nalazićete na kriptične dokumente, zapise i iskaze svesnih kamenih glava, ali čak ni po završetku igre (kojih ima dva!) nećete znati mnogo više nego na početku.

Kadar iz igre

Kadar iz igre

RPG sistem je složen i logičan, mada je i uz pažljivo čitanje opisa veština lako načiniti greške u izgradnji likova. Srećom, te greške se retko pokažu kao fatalne, već samo mogu da vam nešto otežaju igru. Izbor rasa je obiman i osvežavajući. Umesto ubuđalih elfova, patuljaka i orkova ovde imamo, pored neizbežnih ljudi, insektoide, pacodlake, čovekolike guštere i minotaure, dok su klase standardnije, uz dodatak alhemičara koji je gotovo obavezan član svake izbalansirane družine.

Ono što su igrači najviše zamerali prvom delu je skučenost, i dvojka to svakako ispravlja. Umesto jedne velike tamnice, sada imamo nešto kao open world, omanje ostrvo po kome je moguće relativno slobodno kretanje, a koje, sem prostranog otvorenog dela, sadrži zamak, piramidu, groblje i gomilu klasičnih katakombi od kojih svaka pojedinačno po veličini može da se meri sa prvom igrom. Takođe su dodate blago frustrirajuće, ali ipak zabavne, podvodne deonice, mogućnost kopanja (blaga i grobova), konopac kojim je moguće bezbedno spustiti se u jame (umesto dosadašnjeg strovaljivanja naglavačke), vatreno oružje i sijaset novih predmeta, čudovišta i zagonetki. Iako igri nikako ne manjka istraživanja i borbi, zagonetke čine meso igre, i to meso ume da bude poprilično žilavo. Većina zagonetki su logične, zasnivaju se na detekciji i dedukciji, ali neke su jednostavno previše nebulozne. Možda je to omaž igrama koje su služile kao inspiracija LoG-u i verovatno ima onih koji će to pozdraviti, ali će većina igrača pre posegnuti ka rešenju na internetu nego provesti tri dana da provali čemu, i da uopšte nečemu, služi iritantna ručica na zidu. Najgore zagonetke su one za koje je nemoguće primetiti da su zagonetke i da se od igrača traži da nešto posebno uradi, dok bi drugo mesto zauzele one u kojima je neophodno savršeno ispratiti kretanje smrtonosnih šiljaka.

Prizor iz igre

Prizor iz igre

Tehnički, igra je sasvim solidna. Grafika je pregledna i lepa, zvuci su uverljivi, a od muzike igra ima samo glavnu temu, koja je doduše odlična i jako upečatljiva.

Svako ko je prešao prvi „Legend of Grimrock“ požurio je brže bolje da ga sa novostečenim znanjem pređe još jednom sa drugačijom konfiguracijom družine, i ovog puta prevrne naopačke i otkrije sve njegove tajne. U dvojci ćete ovu opciju ili otpisati ili odložiti na koji mesec. Iako LoG2 dodaje mnoge nove opcije, njegov čist obim i težina će vas verovatno odbiti od drugog prelaska, makar neko vreme.
„Legend of Grimrock 2“ dolazi sa editorom kampanja s kojim možete uposliti svoje veštine Dungeon Mastera, a na netu su već dostupne i solidne kampanje, od kojih kao najkompletniju valja izdvojiti „The legend of the lost dwarf kingdom of Kahrak’arul“ [zvuči kao pesma Bal-Sagota, ali nije].

Ako su vam dosadili fast travel, strelice koje pokazuju pravac odvijanja radnje, arkadne borbe i banalne zagonetke, i ako žudite za pravim intelektualnim izazovom koji će vas naterati da se preznojavate u stolici (a već ste dvaput prešli prvi LoG), „Legend of Grimrock 2“ je prava igra za vas.

Ali budite upozoreni, LoG2 nije šala!

Nenad Pavlović

Jedan komentar

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *