Heroine’s Quest – nova nostalgija

Šta u današnje vreme da radi jedan ostareli gejmer sa zastarelom PC mašinom? Šta drugo, do da se osloni na nostalgiju onih koji umeju dizajn i programiranje igara?

Momke i devojke iz studija Crystal Shard je takođe bila pukla nostalgija, pa su se potrudili i dali nam „Heroine’s Quest“, igru očigledno inspirisanu starim dobrim „Quest For Glory“ RPG/point-and-click hibridom, i to počev od imena („Sijerina“ serija je prvobitno imala naziv „Hero’s Quest“). Primećuju se, međutim, i drugi uticaji.

„Zdravo, ja sam Gajbrašica Tripvudić, i želim da postanem viking!"

„Zdravo, ja sam Gajbrašica Tripvudić, i želim da postanem viking!”

Priča prati heroinu iz naslova koja se u uvodnoj sekvenci iz neobjašnjenih razloga tepelja po cičoj zimi kroz Gvozdenu šumu. Nju napada dvoglavi trol Trivaldi, očigledno po nalogu glavnog zlikovca, i ostavlja je delimično zatrpanu snegom, smetnuvši s uma da neće, poput kakvog trola, umreti kada je obasja sunce. Spasava je, srećom, lokalni kovač, saznajemo da se od nje očekuje ništa manje do da nađe način da okonča zimu, i tu avantura zapravo počinje.

Nećemo ovde odavati previše, ali istaći ćemo da je igra oslonjena na nordijsku mitologiju, i da su motivi izvučeni uglavnom odatle.

I ne samo odatle.

I ne samo odatle.

Avantura će Heroinu voditi tamo-amo po šumama i gorama naše Srednje zemlje, ali bogami i još kojegde u devet mitskih svetova. Raskošna zrnasta grafika u zaprepašćujućih 256 boja, nasumične prepasti po divljini i jednostavan, ali zanimljiv način borbe vraćaju nas u srećnija vremena, kada je priča u igri bila važna, a zagonetke zagonetne i začkoljaste. Dodatan otežavajući faktor predstavljaju umor, glad, i hladnoća, na koje se stalno mora paziti, ili ih se može isključiti.

Cela stvar je začinjena detinjastim i pomalo dosadnjikavim humorom, a u cilju, dakako zlom & tendencioznom, da nas podseti upravo na te stare naslove na koje smo s uživanjem straćili detinjstvo. Dobro, i ranu mladost. I poznu mladost. I ranu starost.

Znao sam da je trebalo da upišem astrologiju!

Znao sam da je trebalo da upišem astrologiju!

Da parafraziramo Čarlsa Jua: mozak je vremeplov koji radi na nostalgiju. Ako biste da se podsetite starih, dobrih vremena, igru možete skinuti evo ovde. Besplatna je, i dostupna na engleskom i mađarskom.

Miloš Petrik

Print Friendly, PDF & Email

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *