The Binding of Isaac – frojdovski dungeon crawl

„Uzmi sada sina svojega, jedinca miloga, Isaka, pa idi u zemlju Moriju, i spali ga na žrtvu tamo na brdu gde ću ti kazati.“

Šta očkivati od čoveka koji je karijeru dizajnera igara počeo igrom u kojoj kockica krvavog mesa spasava damu u nevolji od fetusa u tegli? Šta, do li „The Binding of Isaac“, nasumičnogenerišuću se dungeon-crawl igru u kojoj je glavni lik uplakano dete koje puzaka kroz podrume pune čudovišta u pokušaju da pobegne od majke koja pokušava da ga ubije pošto joj je Bog tako rekao?

Priča, u meri u kojoj je ima, inspirisana je dvadeset drugim poglevljlem biblijske Knjige o postanju i tiče se naslovnog lika Isaka. Isak živi sa mamom, i provodi dane igrajući se, dok mu mama gleda religiozne emisije na televiziji. Mama mu, međutim, uskoro počinje direktno da komunicira sa Bogom, koji joj nalaže da Isaka ubije. Majka se, naravno, povinuje, i kreće ka Isakovoj sobi naoružana nožem. Videvši to kroz pukotinu na vratima, Isak se beži u podrum kuće, a koji je pak naseljen svakovrsnim i sve bizarnijim čudovištima.

Prvi ekran igre

Prvi ekran igre

Šta tamo nalazi? Doslovan odgovor na ovo pitanje bio bi dugačka lista koja bi obuhvatala klasične (insekti, crvi, zombiji) i neklasične (lebdeće gomile organa, prazne benkice) monstrume, očekivane (power-up srca, ključevi, novčići) i neočekivane (mrtva mačka, čokoladno mleko) predmete, i naravno, bodlje, prepreke, i rupčage na sve strane. Nešto manje doslovan odgovor mogao bi se formulisati kao „nekonvancionalan tretman kontroverznih tema religije, abortusa, zlostavljanja i zanemarivanja deteta, i njima sličnih“.

Isak prelazi iz sobe u sobu, krećući se nivoima koji se nasumično generišu, i boreći se sa čudovištima tako što lije svoje gorke suze na njih (makar na početku), prikuplja predmete koji ga jačaju, i pobeđuje bosove, sve do mame koja ga čeka na kraju. Prvom kraju, to jest. No, ne bismo ovde otkrivali previše (priče ionako nema bogzna koliko).

Pećine ispod podruma

Pećine ispod podruma

Na svom putu u podrum, Isak, kako smo rekli, prikuplja predmete koji ga jačaju, ali to nije sve: oni mu menjaju izgled. Zalazeći sve dublje i dublje u podrum, Isak izgleda sve bizarnije i bizarnije. Predmeti su koncipirani tako da izazivaju crnohumorne (eksplozivni pasulj) ili prosto neprijatne asocijacije (mamine cipele na štiklu, žičana vešalica…), a isto se može reći i za monstrume.

Od bizarno uznemirujućeg...

Od bizarno uznemirujućeg…

...do uznemirujuće bizarnog!

…do uznemirujuće bizarnog!

Infantilna grafička stilizacija čini celu stvar s jedne strane svarljivijom (frojdovsko-skatofilni crni humor ne zahteva, i ne zaslužuje realizam), a s druge i jezivijom, iz očiglednih razloga. Posebno komponovana muzika koja evocira vergl ili muzičku kutiju odlično se uklapa i doprinosi atmosferi. Preporučujemo nju posebno kao saundtrek za postponoćne pohare frižidera.

Sve u svemu, ovo pomalo blasfemično zadovoljstvo ima našu najtopliju preporuku, makar za nesvilene. Možete ga naći evo ovde.

Miloš Petrik

Print Friendly, PDF & Email

Jedan komentar

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.